søndag 11. september 2011

Kapittel 1.1: Glemte visst et oppdrag...

Det skal ikke være lett. Jeg hadde jo lovet dere (eventuelt deg, kan da ikke være så mange som leser denne bloggen...) at jeg også hadde sjenket NHO-topper, men det står det jo ingenting om i det forrige innlegget. Dette skyldet på ingen måte noen sjofel løgn fra min side, men rett og slett at jeg glemte at jeg hadde gjort dette.

Uansett, nå har jeg husket på det, og her kommer historien. Den observante leser vil kanskje huske at jeg jobbet på 90-tallsfesten i spektrum tidligere i vår. På grunn av manglende skattekort, ferieavvikling, og generell treghet, hadde jeg enda ikke fått betalt for denne jobben da vi skrev august. Derfor tok en en telefon til Trondheim Catering, som var min arbeidsgiver på 90-tallsfesten, og hørte om de kanskje hadde lyst til å betale meg litt penger snart. Det hele endte med at jeg måtte levere skattekortet personlig, og da jeg gjorde det, fikk jeg forespørsel om jeg hadde lyst til å jobbe litt mer for Trondheim Catering. Dette sa jeg selvfølgelig ja til, og i slutten av august trengte de folk til å servere en gruppe på 350 NHO-medlemer som hadde konferanse i Trondheim.

Det er ikke stort å si om selve arrangementet, folk spiste og drakk, og Bjarne Brøndbo underholdt, alt var som forventet hvis målet var å spille på trønderske stereotypier for å sjarmere folk som kom utenbysfra. Til sammen fikk jeg klokket inn seks timer arbeid, og tjent den nette sum av 448 kroner. Men, 448 kroner på seks timer arbeid, det er da veldig lite tenker du kanskje, og ja, det er det absolutt (timelønn på 74,6 kroner timen netto). Det blir vel derfor egentlig overflødig å påpeke at jeg ikke hadde forespurt meg om lønn før jeg takket ja til oppdraget. Lønna var uansett ikke imponerende, men det ble da penger av det uansett, så får vel si meg fornøyd med det, selv om jeg har en målsetning om å få betalt mer enn 74,50 i timen i fremtidige jobber.

Jeg føler jeg burde avsluttet innlegget med en eller annen form for konklusjon, men jeg vil ikke bruke denne bloggen til å henge ut noen på noen som helst måte, og holder meg derfor for god til å ha noen avsluttende ord utover dette avsnittet. Neste innlegg blir mer positivt, og vil være festivalpreget. Gled deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar