mandag 12. september 2011

Kapittel 2: Pstereo!

Primært sett gjør jeg ting for penger, men jeg er heller ikke fremmed for å gjøre ting mot tjenester, og i den anledning fant jeg ut at det å jobbe som frivillig for Pstereofestivalen var en god idé.

I fjor jobbet jeg med opprigg i forkant av festivalen, og det var egentlig ganske ålreit, i hvert fall så lenge været var fint, noe det absolutt var. Når man rigger får man nemlig fri begge dagene under festivalen, og slipper derfor å gå glipp av konserter man ønsker å se. I år var det derimot en avgjørende faktor som gjorde at jeg ikke hadde mulighet til å rigge. Takket være en litt uheldig hendelse tidligere i sommer, gikk jeg fremdeles med gips på venstrearmen, og kunne da naturligvis ikke løfte rundt på store stålkonstruksjoner. Alternativet ble derfor å jobbe som båndpåsetter (den personen som setter på deg festivalbåndet). Jeg jobbet på lørdagen (siste festivaldagen) og slapp da den store pågangen av folk som skulle veksle inn billetten sin til festivalpass-bånd på fredag. Dette innebar at det bel en veldig rolig jobbdag, og jeg fikk faktisk tid til å se noen konserter også på lørdagen, selv om jeg jobbet.

Det er mange ting som er bra med å jobbe som frivillig på festival. Først og fremst får man jo gratis festivalpass, noe som betyr at man kan bruke pengene sine på andre ting. I tillegg er det veldig sosialt å jobbe som frivillig, og man treffer mange hyggelige mennesker. Selv om jeg derfor ikke er blitt en krone rikere på denne jobben, vil jeg fremdeles si at det er den beste jobbopplevelsen jeg har hatt så langt i sommer. Festival er gøy, også når man er på jobb.

Følg med i neste innlegg, der har jeg spennende nyheter (og snart har jeg skrevet om alle erfaringene jeg har så langt, hvilket betyr at bloggen snart er fullstendig oppdatert).

PS. Litt skryt sånn på slutten. Denne bloggen gir vel ikke akkurat inntrykk av at økonomien min går strålende for tiden, men her er det viktig å ikke svartmale situasjonen, og jeg gjør det da tross alt bedre enn andre, i utgangspunktet mer respekterte instanser: http://e24.no/makro-og-politikk/hellas-risikerer-aa-maatte-laane-til-110-prosent/20098499

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar